FANDOM

Antonio Cabrini
Antonio cabrini
Imię i nazwisko Antonio Cabrini
Data i miejsce
urodzenia
8 października 1957
Cremona, Włochy
Pozycja obrońca
Wzrost 178 cm
Informacje klubowe
Obecny klub Flag of Syria Reprezentacja Syrii - trener
Kariera piłkarska
Lata Klub M (G)
1973-1975
1975-1976
1976-1989
1989-1991
1973-1991
U.S. Cremonese
Atalanta
Juventus
Bologna Calcio
29 (2)
35 (1)
297 (33)
55 (2)
Reprezentacja narodowa
Lata Reprezentacja
1978-1987 Flag of Italy Reprezentacja Włoch 73 (9)
Kariera trenerska
Lata Klub/Reprezentacja
2000-2001
2001
2004-2005
2005-2006
2007-
Arezzo
Crotone
Pisa
Novara
Syria

Antonio Cabrini (ur. 8 października 1957 w Cremonie (Lombardia), były włoski piłkarz grający na lewej obronie, aktualnie trener piłkarski. Zdobył tytuł mistrza świata z reprezentacją Włoch w roku 1982 roku. W środowisku piłkarskim uważany jest za jednego z najlepszych włoskich lewych obrońców w historii.

Kariera Edytuj

Kariera Klubowa Edytuj

Pierwszym klubem Antonio Cabriniego był zespół U.S. Cremonese. Swój debiut w profesjonalnym futbolu (w Serie C) zaliczył w sezonie 1973/1974.

W sezonie 1975/1976 Cabrini grał w drugoligowej Atalancie Bergamo.

Rok później zauważyli go działacze Juventusu Turyn. W lecie 1976 roku Antonio Cabrini przeprowadził się do stolicy Piemontu, gdzie grając dla "Juve" spędził tu większość swojej kariery. Z zespołem "Starej Damy" zdobył wiele trofeów, między innymi Puchar UEFA oraz sześciokrotnie mistrzostwo Włoch. Nosząc biało-czarną koszulkę Juventusu, rozegrał w sumie 325 meczów w Serie A, strzelając przy tym 35 bramek.

Ostatnie dwa lata w roli piłkarza spędził w Bolonii grając w zespole Bologna F.C. 1909.

Kadra narodowa Edytuj

Swój debiut w kadrze narodowej zaliczył na mistrzostwach świata w 1978 roku, w spotkaniu otwierającym mistrzostwa (Włochy-Francja). Wystąpił we wszystkich osiemnastu meczach reprezentacji Azzurrich na trzech mundialach (w 1978 roku, 1982 roku i 1986 roku).

Cabrini w roku 1982 roku wraz z reprezentacją Włoch zdobył tytuł mistrza świata. W meczu finałowym przeciwko reprezentacji RFN nie trafił z rzutu karnego, co nie przeszkodziło Włochom w zdobyciu pierwszego miejsca.

Reprezentował Włochy w 73 meczach, zdobywając przy tym 9 bramek (jest to najlepszy wynik, jeżeli chodzi o obrońcę). Reprezetacyjną karierę zakończył w roku 1987.

Kariera trenerska Edytuj

W przeszłości trenował trzy włoskie kluby - F.C. Crotone, Pisa Calcio oraz Novara Calcio.

Sukcesy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Antonio Cabrini był dziesięciokrotnie kapitanem reprezentacji Włoch.
  • Pseudonim "Bell'Antonio" (wł. Piękny Antonio) nadany został mu z powodu wyjątkowej i oryginalnej urody.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki