FANDOM

Soccer goalkeeper.jpg

Parada bramkarza w piłce nożnej

W wielu grach sportowych bramkarz jest odpowiedzialny za przeciwdziałanie zdobyciu gola przez drużynę przeciwną.

Wśród szczególnie dobrze znanych polskich bramkarzy można wymienić piłkarzy najbardziej utytułowanych klubów europejskich, jak: Artura Boruca, Jerzego Dudka, a także "człowieka, który zatrzymał Anglię" - Jana Tomaszewskiego, znanego także jako kontrowersyjny felietonista i działacz.

Wśród zagranicznych piłkarzy za przykłady bramkarzy posłużyć mogą szczególnie utytułowani piłkarze: Petr Čech, Jose Reina, Iker Casillas, Gianluigi Buffon, Fabien Barthez, Dida, Peter Schmeichel, David Seaman, Oliver Kahn, bramkarz-snajper: Rogério Ceni, a z dawnych graczy - Lew Jaszyn i František Plánička.

"Bramkarze-snajperzy" Edytuj

W piłce nożnej akcje ofensywne nie należą do głównych zadań bramkarzy, niemniej sytuacje takie zdarzają się, zwłaszcza kiedy dana drużyna przegrywa. Nierzadko bramkarze wykonują również rzuty wolne i karne. Poniżej przedstawiono listę bramkarzy - rekordzistów pod względem strzelonych bramek w meczach ligowych (aktualna na dzień 1 listopada 2006).

Zobacz też Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki