FANDOM

Brescia
Logo brescia calcio
Pełna nazwa Brescia Calcio SpA
Przydomek Rondinelle, Biancoazzurri, Leonessa
Data założenia 1911
Stadion Stadio Mario Rigamonti
Liczba miejsc 26 865
Prezes Flag of Italy Luigi Corioni
Trener Flag of Italy Alessandro Calori
Liga Serie B
2012/13 Serie A, 6. miejsce
Strona internetowa klubu

Brescia Calcio - włoski klub piłkarski z miasta Brescia. Klub został założony w 1911, obecnie występuje w Serie B.

Historia Edytuj

Klub pierwotnie nazywał się Brescia Football Club. W 1912 Brescia po raz pierwszy awansowała do Serie A, w której w następnych 7 sezonach grała 6 razy. Klub grał w na przemian w Serie A lub w Serie B aż do 1982, kiedy to spadł do Serie C. Brescia powróciła do Serie B w 1985. W sezonie 2000/2001, po podpisaniu kontraktu z Roberto Baggio, Brescia nieoczekiwanie zajęła 7 miejsce w Serie A. Było to najwyższe miejsce zajęte przez drużynę podczas jej występów w Serie A. Dzięki temu osiągnięciu Brescia zakwalifikowała się do rozgrywek Pucharu Intertoto, w których dotarła do finału (w finale przegrała z Paris Saint-Germain). Roberto Baggio grał w klubie przez 4 lata, aż do zakończenia kariery w 2004. Podczas jego obecności w klubie, Brescia zanotowała najdłuższy okres nieprzerwanych występów w Serie A - 5 kolejnych sezonów od 2000 do 2005 roku. Po zajęciu 19 miejsca w sezonie 2004/2005 Brescia spadła do Serie B, gdzie występuje do dzisiaj.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki