FANDOM

Dario Knežević
Dario Knezevic 1
Imię i nazwisko Dario Knežević
Data i miejsce
urodzenia
20 kwietnia 1982
Rijeka, Chorwacja
Pozycja obrońca
Wzrost 184 cm
Waga 80 kg
Informacje klubowe
Obecny klub AS Livorno Calcio
Numer 13
Kariera piłkarska1
Lata Klub M (G)
2001-2006
2006-2008
2008-2009
2009-
NK Rijeka
AS Livorno Calcio
Juventus Turyn (wyp.)
AS Livorno Calcio
120 (3)
46 (3)
3 (0)
22 (0)
Reprezentacja narodowa2
Lata Reprezentacja
2006- Flag of Croatia Reprezentacja Chorwacji 13 (1)
1 Mecze i gole w lidze aktualne na 27.06.2010
2 Mecze i gole w reprezentacji aktualne na 27.06.2010

Dario Knežević (ur. 20 kwietnia 1982 w Rijece) - chorwacki piłkarz występujący na pozycji obrońcy. Obecnie gra w AS Livorno Calcio.

Kariera klubowa Edytuj

Knežević jest wychowankiem klubu z rodzinnego miasta czyli NK Rijeka. Początkowo grał w drużynach juniorskich dopiero z czasem trafił do pierwszego zespołu, a miało to miejsce w 2002 roku. W pierwszej drużynie zadebiutował 21 września 2002 roku w wygranym 2:1 ligowym meczu z HNK Cibalia grając pełne 90 minut. Jednak miejsce na środku obrony w podstawowym składzie wywalczył dopiero w następnym sezonie 2003/2004. Od tego czasu w każdym kolejnym sezonie trenerzy Rijeki nie wyobrażali sobie linii obrony bez młodego Dario.

Z Rijeką odniósł dwa duże sukcesy – zdobył Puchar Chorwacji w 2005 i 2006 roku. Trzykrotnie z Dario w składzie Rijeka zajmowała miejsce na podium w pierwszej lidze – dwukrotnie została wicemistrzem w latach 2005 i 2006, a w roku 2004 zajęła 3. miejsce.

W trakcie sezonu 2006/07 Knežević podpisał 3-letni kontrakt z włoskim AS Livorno Calcio, do którego trafił za pół miliona €. W Serie A zadebiutował 25 października w przegranym 1:4 pojedynku z Interem Mediolan. Pierwszego gola dla "Amaranto" Chorwat zdobył 18 kwietnia w wygranym 2:1 meczu z Cagliari Calcio.

30 czerwca 2008 roku potwierdzono, że Knežević został wypożyczony do Juventusu Turyn z opcją transferu definitywnego. Rozegrał jednak tylko 3 pojedynki w Serie A i powrócił do Livorno, które w sezonie 2008/2009 awansowało do pierwszej ligi.

Kariera reprezentacyjna Edytuj

W reprezentacji swojego kraju Knežević zadebiutował 1 lutego 2006 roku w towarzyskim spotkaniu z Hongkongiem. W pojedynku tym chorwacki piłkarz zdobył także swojego pierwszego gola dla drużyny narodowej. Był bardzo bliski wyjazdu na finały Mistrzostwa Świata w Niemczech – był nawet w szerokiej 27-osobowej kadrze, ale selekcjoner Zlatko Kranjčar zdecydował się zostawić go w kraju. Knežević wraz z reprezentacją wywalczył awans do Euro 2008, a 5 maja 2008 roku został powołany przez Slavena Bilica na turniej w Austrii i Szwajcarii.

Źródła Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki