FANDOM

Gunnar gren.jpg

Gunnar Gren

Gunnar Gren (31 października 1920 w Gårdzie10 listopada 1991) – jeden z najsłynniejszych szwedzkich piłkarzy.

Uważany za jednego z najlepszych szwedzkich graczy wszech czasów. Zdobył w swojej karierze wiele trofeów, począwszy od mistrzostwa Szwecji z IFK Göteborg. Laureat Guldbollen w 1946 roku (nagrody dla najlepszego szwedzkiego piłkarza). W 1949 r. został zwodnikiem A.C. Milan, gdzie razem ze swoimi partnerami z reprezentacji Gunnarem Nordahlem i Nielsem Liedholmem tworzył słynne trio napastników Gre-No-Li. W roku 1953 na krótko został grającym trenerem Milanu. W swojej karierze grał także w Gårda BK, Fiorentinie, Genoi oraz Örgryte IS, w którym zakończył karierę w 1958 roku.

Gren debiutował w reprezentacji Szwecji 29 sierpnia 1940 roku w zwycięskim 3:2 meczu przeciwko Finlandii. Karierę reprezentacyjną zakończył 26 października 1958 r. meczem przeciwko Danii (4:4), na 5 dni przed swoimi 38. urodzinami.

Zdobył wicemistrzostwo świata w roku 1958. W reprezentacji zagrał łącznie 57 razy, strzelając 32 gole.

Po zakończeniu kariery piłkarskiej Gren trenował szwedzkie zespoły IK Oddevold i GAIS Göteborg.

Zmarł dzień po swoich 71. urodzinach. Spoczywa w Göteborgu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki