FANDOM

Juventus center 1.jpg

Juventus Center - wejście do ośrodka

Juventus Center jest bazą treningową Juventusu Turyn mieszczącą się w Vinovo, pod Piemontem 14 km na południowy-wschód od Turynu.

HistoriaEdytuj

Juventus center 2.jpg

Juventus Center - jedno z boisk

Prace nad nowym ośrodkiem treningowym rozpoczęły się w 2004 roku w Vinovo, niewielkiej miejscowości położonej kilkanaście kilometrów od centrum Turynu. Budowa trwała dwa lata, ośrodek oddano do użytku w 2006 roku. Juventus Center obejmuje dziś 140 tysięcy metrów kwadratowych gruntu, z czego 6 tysięcy jest kryte. Na tym terenie znajdują się boiska, sale gimnastyczne, sale odnowy biologicznej, biura, magazyny oraz siedziba stacji telewizyjnej Juventus Channel.

WyposażenieEdytuj

BoiskaEdytuj

Juventus center 3.jpg

Juventus Center - jedno z boisk

W Juventus Center znajduje się 9 pełno wymiarowych boisk, z czego dwa posiadają sztuczną nawierzchnię. Jedno z boisk jest kryte. To jednak nie wszystko. Na dwóch boiskach, gdzie trenuje dorosła drużyna Juventusu zamontowany jest najnowszy system podgrzewania - wyjaśnia kierownik ośrodka, Vittorio Ferrino. Pozwala nam on na przykład na utrzymanie 15 stopniowej temperatury w styczniu. Dodatkowo murawa jest specjalnie przystosowana do wchłaniania wody. 7 centymetrowa warstwa śniegu znika zupełnie przed upływem 24 godzin. Kryte boisko jest podgrzewane zimą, dzięki czemu piłkarze mogą trenować w normalnych warunkach przez cały rok. W lecie system wchłaniania wody wykorzystywany jest do spryskiwania murawy. Wszystkie boiska są odpowiednio oświetlone.

Juventus center 6.jpg

Siłownia

Sale gimnastyczneEdytuj

Sala gimnastyczna także jest przystosowana dla wszystkich sekcji Juventusu. W ogromnej hali znajdują się tony sprzętu, który wykorzystuje się do ćwiczeń gimnastycznych oraz siłowych. Ogromne szklane drzwi pozwalają także od wewnątrz cieszyć się zielenią otaczającej przestrzeni.

FizjoterapiaEdytuj

Juventus center 10.jpg

Jedno z pomieszczeń odnowy biologicznej

Jeśli któryś z graczy Juventusu ma jakiekolwiek problemy zdrowotne, w gabinetach odnowy biologicznej pomocą służą fizjoterapeuci oraz masażyści. Znajduje się tam także basen z regulowaną temperaturą oraz możliwością włączenia prądów przeciwnych do kierunku pływania. Dwie szklane szyby pozwalają fizjoterapeucie na kontrolowanie pracy piłkarza.

Sztab technicznyEdytuj

Juventus center 11.jpg

Pomieszczenie do rozmów z zawodnikami

Trener Starej Damy wraz ze swoim sztabem zajmuje wschodnie skrzydło całego kompleksu. Znajdują się tam szatnie, biura oraz sale, gdzie spotykają się piłkarze na rozmowach z trenerem.

SzatnieEdytuj

Juventus center 12.jpg

Szatnie

Szatnia jest komfortowo wyposażona w saunę mokrą, suchą oraz wanny z hydromasażem. Każdy z piłkarzy ma swoją osobną szafkę na rzeczy osobiste. Podobnie wyglądają szatnie zespołów młodzieżowych, połączone z pozostałymi pomieszczeniami długim korytarzem.

GaleriaEdytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki