FANDOM

Moreno Torricelli
Moreno torricelli
Data i miejsce
urodzenia
23 stycznia 1970
Erba, Włochy
Pozycja Obrońca
Wzrost 184 cm
Kariera piłkarska
Lata Klub M (G)
1990-1992
1992-1998
1998-2002
2002-2004
2004-2005
US Caratese
Juventus Turyn
ACF Fiorentina
Espanyol Barcelona
A.C. Arezzo
57 (3)
152 (1)
99 (2)
32 (0)
25 (1)
Reprezentacja narodowa
Lata Reprezentacja
1996-1998 Flag of Italy Reprezentacja Włoch 10 (0)

Moreno Torricelli (ur. 23 stycznia 1970 w Erbie) - były włoski piłkarz występujący najczęściej na pozycji obrońcy.

Kariera klubowa Edytuj

Moreno Torricelli zawodową karierę rozpoczynał w 1990 roku w US Caratese. Grał tam przez dwa sezony, w trakcie których wystąpił w 57 spotkaniach. Następnie trafił do jednego z najbardziej utytułowanych klubów w kraju - Juventusu Turyn. Barwy "Starej Damy" reprezentował przez sześć lat, w trakcie których odnosił największe sukcesy w swojej karierze. Wywalczył między innymi trzy tytuły mistrza kraju oraz zwyciężył w rozgrywkach Ligi Mistrzów. Łącznie dla Juventusu rozegrał 152 spotkania. Latem 1998 roku Moreno podpisał kontrakt z ACF Fiorentiną, koszulkę której założył 99 razy. Następnie Torricelli przeniósł się do hiszpańskiego Espanyolu Barcelona, jednak nie spełnił tam pokładanych w nim nadziei. Nie zdołał wywalczyć sobie miejsca w podstawowej jedenastce i w 2004 roku powrócił do kraju. Trafił do A.C. Arezzo, z którym zajął trzynaste miejsce w Serie B. Po zakończeniu rozgrywek Moreno zdecydował się zakończyć swoją piłkarską karierę.

Kariera reprezentacyjna Edytuj

W reprezentacji swojego kraju Torricelli zadebiutował w 1996 roku. W tym samym roku znalazł się w kadrze Włochów na Mistrzostwa Europy. Na turnieju tym "Squadra Azzura" nie wyszła nawet ze swojej grupy. W 1998 roku Moreno pojechał na Mistrzostwa Świata. Na mundialu Włosi dotarli do ćwierćfinału, jednak Torricelli nie wystąpił w żadnym ze spotkań. Łącznie dla drużyny narodowej zaliczył dziesięć występów.

Sukcesy Edytuj

Źródła Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki