FANDOM

Paolo Montero
Paolo montero 1
Imię i nazwisko Paolo Montero
Data i miejsce
urodzenia
3 października 1971
Montevideo, Urugwaj
Pozycja obrońca
Wzrost 181 cm
Informacje klubowe
Obecny klub brak
Kariera piłkarska
Lata Klub M (G)
1990-1992
1992-1996
1996-2005
2005-2006
2006-2007
Pen~arol
Atalanta
Juventus
San Lorenzo
Pen~arol
34 (1)
80 (2)
186 (1)
14 (1)
21 (1)
Reprezentacja narodowa
Lata Reprezentacja
1991-2005 Flag of Uruguay Reprezentacja Urugwaju 61 (5)

Paolo Ronald Montero (ur. 3 października 1971 roku w Montevideo, Urugwaj). Środkowy obrońca zespołu San Lorenzo i Urugwaju. Grał też na pozycji stopera. Wzrost: 179 cm, Waga: 74 kg. Grał z numerem 13 na koszulce. Syn Julio Montero Castillo.

Kariera klubowa Edytuj

Montero swoje pierwsze kroki jako piłkarz stawiał w Pen~arolu, w którym grał od 1990 roku przez dwa sezony i rozgrywając 34 mecze strzelił jedną bramkę. W 1992 roku przeniósł się do włoskiej Atalanty. Jego debiut w Serie A miał miejsce w meczu z Parmą 6 września 1992 roku. W Atalancie grał przez cztery sezony rozgrywając tam 114 spotkań strzelając tam 2 bramki. W 1996 roku przeszedł do Juventusu Turyn, z którym zdobył wiele trofeów w tym Puchar Ligi Mistrzów oraz pięć scudetto. W Juventusie zagrał dziewięć sezonów - 186 spotkań strzelając zaledwie jedną bramkę. Pod koniec swojej kariery przeniósł się do argentyńskiego San Lorenzo, gdzie w 2007 roku zakończył karierę.

Jest rekordzistą w Serie-A pod względem otrzymanych czerwonych i żółtych kartek, dzięki czemu zyskał przydomek "Terminator".

Kariera reprezentacyjna Edytuj

Paolo Montera w reprezentacji Urugwaju zagrał 50 razy i strzelił 3 bramki. Na MŚ w 2002 roku zagrał we wszystkich spotkaniach swojej reprezentacji. Po ostatnich barażach do MŚ w 2006 roku gdzie Urugwaj grał z Australią, Montero doznał groźnej kontuzji kolana i skończył definitywnie reprezentacyjną karierę.

Trofea Edytuj

Kluby Edytuj

Linki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki