Fandom

Juvepedia

Pisa Calcio

4521stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Pisa Calcio
Logo pisa calcio.gif
Pełna nazwa Pisa Calcio SpA
Przydomek Nerazzurri (Czarno-niebiescy),
Torri (Wieże)
Data założenia 1909
1994 (reaktywacja)
Stadion Arena Garibaldi - Romeo Anconetani
Liczba miejsc 17 000
Prezes Włochy Carlo Battini
Trener Włochy Dino Pagliari
Liga Serie C2
2012/13 Serie C2, 5. miejsce
Strona internetowa klubu

Pisa Calcio - włoski klub piłkarski, grający obecnie w Serie B, mający siedzibę w mieście Piza, leżącym w Toskanii.

Historia Edytuj

Klub został założony w 1909 roku jako Pisa Sporting Club. W 1965 roku po awansie do Serie B zespół po raz pierwszy występował w Serie A, jednak w ostatniej kolejce został sezonu 1968/1969 został zdegradowany do drugiej ligi. Większy okres czasu lat 70. Pisa grała w Serie C, a w 1979 roku powróciła do Serie B za czasów prezesa klubu Romea Anconetaniego. W 1982 roku po raz drugi w historii awansowała do Serie A i występowała tam przez kolejne 6 sezonów. W 1983 roku Duńczyk Klaus Berggreen doprowadził zespół do 11. pozycji w lidze, ale w następnym sezonie wraz z kolegami klubowymi spadł z ligi. W 1985 roku zespół wrócił do pierwszej ligi, ale ponownie został zdegradowany. Sytuacja powtórzyła się w 1987 roku, gdy w drużynie grał Brazylijczyk Dunga. Ostatni awans do Serie A zespół wywalczył w 1990 roku, gdy w drużynie grali tacy piłkarze jak Diego Simeone, Maurizio Neri, Michele Padovano czy Aldo Dolcetti. Po dobrym początku zespół spadł jednak do Serie B.

Degradacja miała negatywne skutki dla budżetu klubu. W 1994 roku Pisa przegrała baraż o utrzymanie i została relegowana do Serie C1. Ogłoszono bankructwo i powołano nowy klub A.C. Pisa, który rozpoczął grę w Eccelenxa, szóstej lidze Włoch. W 1996 roku Pisa wróciła do Serie C2, a w 1999 do Serie C1. W sezonie 2006/2007 wygrała baraż z A.C. Monza o awans do Serie B.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki