Fandom

Juvepedia

Rzut rożny

4521stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Confed-Cup 2005 Eroffnungsspiel (Eckball Schweinsteiger).JPG

Bastian Schweinsteiger wykonujący rzut rożny podczas meczu Pucharu Konfederacji 2005.

Rzut rożny - w piłce nożnej, wykop piłki z jednego z czterech narożników boiska. Następuje tylko wówczas, gdy zawodnik spowoduje iż piłka znajdzie się za poza jego własną bramką. Najczęstszym wykonaniem rzutu jest tzw. dośrodkowanie - czyli kopnięcie piłki w okolice pola bramkowego lub inną część pola karnego. Alternatywnym sposobem na wykonanie rzutu wolnego jest podanie do zawodnika stojącego lub nabiegającego w okolice blższego narożnika pola karnego.

SpaloneEdytuj

Uwaga w przypadku rozgrywania rzutu wolnego nawet jeśli zawodnicy atakujący są bliżej linii końcowej niż dwaj zawodnicy broniący (co w normalnej sytuacji powodowało by pozycje spaloną) nie ma spalonego do czasu dotknięcia piłki przez któregoś z zawodników.

Wykonywanie rzutu rożnegoEdytuj

Piłkarz wykonujący rzut wolny jest zobowiązany do ustawienie piłki w polu na rogu boiska wskazanym uprzednio przez sędziego. Zawodnik podczas wykonywania rzutu rożnego powinien zasygnalizować to poprzez podniesienie ręki (tak jak to się dzieje przy rzutach karny). Rzut rożny jest wykonywany zawsze po gwizdku sędziego głównego. Można zdobyć bramkę bezpośrednio z rzutu rożnego (bramka ta zostanie uznana) jednakże jest to bardzo trudne i zdarza się niezmiernie rzadko.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki