Fandom

Juvepedia

SSC Napoli

4521stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
SSC Napoli
Logo ssc napoli.svg
Pełna nazwa Società Sportiva Calcio Napoli SpA
Przydomek Azzurri (błękitni), Partenopei [1]
Data założenia 1 sierpnia 1926
Adres Strada Statale Domitiana Km 35,300, 81030 Castel Volturno
Stadion Stadio San Paolo
Liczba miejsc 78 210
Prezes Włochy Aurelio De Laurentiis
Trener Hiszpania Rafael Benítez
Liga Serie A
2012/13 Serie A, 2. miejsce
Strona internetowa klubu

Società Sportiva Calcio Napoli – włoski klub piłkarski z siedzibą w Neapolu, po sześciu latach przerwy powrócił do rozgrywek Serie A w sezonie 2006/2007. Napoli, pomimo problemów finansowych i trwającego od wielu lat kryzysu, znajduje się wśród klubów z największą liczbą fanów we Włoszech, związane jest to także z legendą klubu Diego Maradoną, uważanym za jednego z najlepszych piłkarzy w historii. S.S.C. Napoli zostało założone w sierpniu 2004 przez Aurelio de Laurentiisa, znanego producenta filmowego, po bankructwie klubu S.S.C. Napoli.

Historia Edytuj

A.C. Napoli (Associazione Calcio Napoli) zostało założone w 1926 roku jako Internaples (po połączeniu dwóch klubów: Internazionale Napoli i Naples) i spędziło większość swojej historii grając w Serie A, często pozostając najbardziej reprezentatywnym przedstawicielem południa w, zdominowanej przez zespoły z bogatej północy, lidze. W 1963 roku klub zmienił nazwę na S.S.C. Napoli. Ojcem sukcesów klubu z Neapolu był Diego Maradona, gwiazda reprezentacji Argentyny, sprowadzony do zespołu w 1984 roku. To dzięki niemu przeciętny zespół zdobył w 1987 i 1990 mistrzostwo Włoch, zaś w 1989 Puchar UEFA. Z odejściem Maradony w 1991 roku zespół powoli schodził z piedestału włoskiej piłki. W 1998 Napoli spadło do Serie B, aby ponownie powrócić do Serie A na jeden sezon w 2000 roku. Kolejny spadek nie był jednak najgorszym, co przytrafiło się klubowi. Z długami przekraczającymi 70 mln euro S.S.C. Napoli musiało ogłosić bankructwo w sierpniu 2004 roku. Nowy klub, Napoli Soccer, to kontynuator tradycji zespołu, który mógł całkowicie zniknąć z piłkarskiej mapy Włoch. Dzięki inwestorom i wiernym kibicom, którzy w niesamowitych ilościach przychodzili na mecze 3. ligi, klub dostał szansę odzyskać dawną reputację. W sezonie 2005/2006 zespół awansował do Serie B, a rok później ponownie zameldował się w najwyższej włoskiej klasie rozgrywkowej po bezbramkowym remisie z innym beniaminkiem Serie A sezonu 2007/2008 - Genoa CFC.

Przypisy

  1. Od imienia mitycznej syreny (Partenopy), której ciało mieli odnaleźć na brzegu greccy założyciele miasta; do dzisiaj określa się tak we Włoszech mieszkańców Neapolu)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki