FANDOM

SSC Napoli
Logo ssc napoli
Pełna nazwa Società Sportiva Calcio Napoli SpA
Przydomek Azzurri (błękitni), Partenopei [1]
Data założenia 1 sierpnia 1926
Adres Strada Statale Domitiana Km 35,300, 81030 Castel Volturno
Stadion Stadio San Paolo
Liczba miejsc 78 210
Prezes Flag of Italy Aurelio De Laurentiis
Trener Flag of Spain Rafael Benítez
Liga Serie A
2012/13 Serie A, 2. miejsce
Strona internetowa klubu

Società Sportiva Calcio Napoli – włoski klub piłkarski z siedzibą w Neapolu, po sześciu latach przerwy powrócił do rozgrywek Serie A w sezonie 2006/2007. Napoli, pomimo problemów finansowych i trwającego od wielu lat kryzysu, znajduje się wśród klubów z największą liczbą fanów we Włoszech, związane jest to także z legendą klubu Diego Maradoną, uważanym za jednego z najlepszych piłkarzy w historii. S.S.C. Napoli zostało założone w sierpniu 2004 przez Aurelio de Laurentiisa, znanego producenta filmowego, po bankructwie klubu S.S.C. Napoli.

Historia Edytuj

A.C. Napoli (Associazione Calcio Napoli) zostało założone w 1926 roku jako Internaples (po połączeniu dwóch klubów: Internazionale Napoli i Naples) i spędziło większość swojej historii grając w Serie A, często pozostając najbardziej reprezentatywnym przedstawicielem południa w, zdominowanej przez zespoły z bogatej północy, lidze. W 1963 roku klub zmienił nazwę na S.S.C. Napoli. Ojcem sukcesów klubu z Neapolu był Diego Maradona, gwiazda reprezentacji Argentyny, sprowadzony do zespołu w 1984 roku. To dzięki niemu przeciętny zespół zdobył w 1987 i 1990 mistrzostwo Włoch, zaś w 1989 Puchar UEFA. Z odejściem Maradony w 1991 roku zespół powoli schodził z piedestału włoskiej piłki. W 1998 Napoli spadło do Serie B, aby ponownie powrócić do Serie A na jeden sezon w 2000 roku. Kolejny spadek nie był jednak najgorszym, co przytrafiło się klubowi. Z długami przekraczającymi 70 mln euro S.S.C. Napoli musiało ogłosić bankructwo w sierpniu 2004 roku. Nowy klub, Napoli Soccer, to kontynuator tradycji zespołu, który mógł całkowicie zniknąć z piłkarskiej mapy Włoch. Dzięki inwestorom i wiernym kibicom, którzy w niesamowitych ilościach przychodzili na mecze 3. ligi, klub dostał szansę odzyskać dawną reputację. W sezonie 2005/2006 zespół awansował do Serie B, a rok później ponownie zameldował się w najwyższej włoskiej klasie rozgrywkowej po bezbramkowym remisie z innym beniaminkiem Serie A sezonu 2007/2008 - Genoa CFC.

Przypisy

  1. Od imienia mitycznej syreny (Partenopy), której ciało mieli odnaleźć na brzegu greccy założyciele miasta; do dzisiaj określa się tak we Włoszech mieszkańców Neapolu)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki