FANDOM

US Grosseto FC
Logo us grosetto.png
Pełna nazwa Unione Sportiva Grosseto
Football Club SRL
Przydomek Grifone
Barwy czerwono-czarne
Data założenia 1912
Stadion Stadio Olimpico Carlo Zecchini
Liczba miejsc 10 200
Prezes Włochy Piero Camilli
Trener Włochy Francesco Moriero
Liga Serie C1
2012/13 Serie B, 22. miejsce (spadek)
Strona internetowa klubu

Unione Sportiva Grosseto Football Club jest włoskim klubem piłkarskim z miasta Grosseto w Toskanii. Klub został założony w 1912 roku.

Historia Edytuj

Klub założono w 1912 jako Football Club Grosseto, pierwszym swój mecz rozegrał w miejscowości Orbetello. Do Włoskiego Związku Piłki Nożnej przystąpił dziewięć lat później, w 1921 roku. Start w oficjalnych rozgrywkach rozpoczął od poziomu Promozione. W 1927, klub zmienił swoje oficjalne barwy z czarno-białych na obecne biało-czerwone.

Od tego czasu drużyna występowała w różnych ligach od amatorskich do Serie C. W 1995 z powodu kłopotów finansowych klub został zawieszony przez narodową federację, tracąc możliwość występowania w Serie C2 po wywalczeniu awansu z Serie D. Rozpoczął rozgrywki od poziomu Eccellenza, ale sezon skończył na 15. miejscu i spadł do Promozione. Regularne awanse w latach 1997-1999 pozwoliły na powrót do Serie D. W 2000 r. klub kupił Pietro Camilli, jego celem było przywrócenie drużyny na poziom rozgrywek profesjonalnych. W sezonie 2001-2002 drużyna zajęła 2. miejsce w Serie D ale dzięki wolnemu miejscu awansowała do Serie C2. W 2004 wygrała rozgrywki Serie C2. W sezonie 2005/2006 była bliska upragnionego awansu do Serie B ale na drodze w finale stanęła jej drużyna Frosinone Calcio. Cel osiągnięto w następnym roku, po finałowym zwycięstwie 1-0 nad Padovą.

W sezonie 2007/2008 zespół występował w Serie B. Po trzech porażkach z rzędu na początku sezonu z rolą trenera pożegnał się Giorgio Roselli, a jego miejsce zajął Stefano Pioli.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki