Fandom

Juvepedia

US Grosseto

4521stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
US Grosseto FC
Logo us grosetto.png
Pełna nazwa Unione Sportiva Grosseto
Football Club SRL
Przydomek Grifone
Barwy czerwono-czarne
Data założenia 1912
Stadion Stadio Olimpico Carlo Zecchini
Liczba miejsc 10 200
Prezes Włochy Piero Camilli
Trener Włochy Francesco Moriero
Liga Serie C1
2012/13 Serie B, 22. miejsce (spadek)
Strona internetowa klubu

Unione Sportiva Grosseto Football Club jest włoskim klubem piłkarskim z miasta Grosseto w Toskanii. Klub został założony w 1912 roku.

Historia Edytuj

Klub założono w 1912 jako Football Club Grosseto, pierwszym swój mecz rozegrał w miejscowości Orbetello. Do Włoskiego Związku Piłki Nożnej przystąpił dziewięć lat później, w 1921 roku. Start w oficjalnych rozgrywkach rozpoczął od poziomu Promozione. W 1927, klub zmienił swoje oficjalne barwy z czarno-białych na obecne biało-czerwone.

Od tego czasu drużyna występowała w różnych ligach od amatorskich do Serie C. W 1995 z powodu kłopotów finansowych klub został zawieszony przez narodową federację, tracąc możliwość występowania w Serie C2 po wywalczeniu awansu z Serie D. Rozpoczął rozgrywki od poziomu Eccellenza, ale sezon skończył na 15. miejscu i spadł do Promozione. Regularne awanse w latach 1997-1999 pozwoliły na powrót do Serie D. W 2000 r. klub kupił Pietro Camilli, jego celem było przywrócenie drużyny na poziom rozgrywek profesjonalnych. W sezonie 2001-2002 drużyna zajęła 2. miejsce w Serie D ale dzięki wolnemu miejscu awansowała do Serie C2. W 2004 wygrała rozgrywki Serie C2. W sezonie 2005/2006 była bliska upragnionego awansu do Serie B ale na drodze w finale stanęła jej drużyna Frosinone Calcio. Cel osiągnięto w następnym roku, po finałowym zwycięstwie 1-0 nad Padovą.

W sezonie 2007/2008 zespół występował w Serie B. Po trzech porażkach z rzędu na początku sezonu z rolą trenera pożegnał się Giorgio Roselli, a jego miejsce zajął Stefano Pioli.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki