Fandom

Juvepedia

Udinese Calcio

4521stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Udinese Calcio
Logo udinese calcio.png
Pełna nazwa Udinese Calcio SpA
Przydomek Bianconeri, Zebrette
Data założenia 1896
Stadion Stadio Friuli
Liczba miejsc 41 705
Prezes Włochy Franco Soldati
Trener Włochy Francesco Guidolin
Liga Serie A
2012/13 Serie A, 5. miejsce

Udinese Calcio – włoski klub piłkarski z siedzibą w mieście Udine w północnej części kraju. Obecnie występuje w rozgrywkach Serie A.

Historia Edytuj

Założony w 1896 roku jako część organizacji Società Udinese di Ginnastica e Scherma. Po raz pierwszy w Serie A zagrał w 1950 roku. W sezonie 2004/2005 klub w rozgrywkach ligowych zajął wysokie czwarte miejsce, co pozwoliło na start w eliminacjach do Ligi Mistrzów. W Champions League Udinese odpadło jednak po fazie grupowej.

Obecnie drużyna prowadzona przez Pasquale Marino jest jednym z głównych kandydatów do zajęcia jednego z miejsc gwarantujących udział w europejskich pucharach. O sile zespołu stanowią przede wszystkim reprezentanci Włoch – Antonio Di Natale oraz Fabio Quagliarella.

Polacy w klubieEdytuj

W Udinese jak do tej pory występowało trzech Polaków. Obrońca Piotr Czachowski w sezonie 1992/1993 rozegrał jedenaście spotkań, w których ani razu nie wpisał się na listę strzelców. W sezonie 1993/1994 w kadrze "Bianconerich" figurował pomocnik Dariusz Adamczuk, który wystąpił w dwóch meczach także nie zdobywając bramki. W latach 1992-1997 barwy Udinese reprezentował Marek Koźmiński. Zagrał on w 97 spotkaniach i zaliczył pięć goli. Pod koniec 2007 roku włoski zespół złożył Wiśle Kraków opiewającą na 1,5 miliona euro ofertę kupna Dariusza Dudki, jednak włodarze "Białej Gwiazdy" stwierdzili, że Polak jest wart więcej[1].

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki